Inbjudan till Ferronordics investerarpresentation 12 november 2021

28 okt. 2021

Ferronordics delårsrapport för tredje kvartalet 2021 kommer att publiceras den 12 november 2021 kl. 07:30 CET. En presentation av rapporten hålls samma dag kl. 10:00 CET.

Ferronordics delårsrapport för tredje kvartalet 2021 kommer att publiceras den 12 november 2021 kl. 07:30 CET och finnas tillgänglig på www.ferronordic.com. Ferronordic inbjuder investerare, analytiker och media till en presentation där Lars Corneliusson, VD, och Erik Danemar, Finanschef, kommenterar rapporten. Presentationen kommer att hållas den 12 november 2021 kl. 10:00 CET och kan följas via telefonkonferens eller audiocast. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor kan ställas via telefonkonferensen eller i skriftlig form genom audiocasten. Ingen förregistrering krävs.

För att delta på telefon, vänligen ring in senast fem minuter före utsatt tid.

• Telefonnummer:
  • Tyskland: +49 692 222 203 77
  • Sverige: +46 8 505 583 52
  • Schweiz: +41 225 675 632
  • Storbritannien: +44 333 300 92 67
  • Ryssland: +8 800 500 98 67 PIN: 28406068#
  • USA: +1 6467224957

Presentationen kan även följas direkt på: https://tv.streamfabriken.com/ferronordic-q3-2021

Efteråt kommer en inspelning av presentationen vara tillgänglig på samma sida.

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag inom områdena anläggningsmaskiner och lastbilar. Företaget är återförsäljare för Volvo Construction Equipment och vissa andra varumärken i hela Ryssland och Kazakstan, eftermarknadspartner för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Ryssland, samt återförsäljare för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Tyskland. Företaget erbjuder dessutom s.k. contracting services där man äger och opererar maskiner för att utföra arbeten för kunder. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har omkring 100 anläggningar och omkring 1 700 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm. www.ferronordic.com

För frågor från media, vänligen kontakta:

Ceren Wende, Marknadsförings- och kommunikationschef, tel. +46 73 658 59 80, eller ceren.wende@ferronordic.com

För frågor från investerare, vänligen kontakta:

Erik Danemar, Finanschef, Tel. +46 73 660 72 31, eller erik.danemar@ferronordic.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 28 oktober 2021, kl. 12:00 CET.